Festiwal III Poznańska Wiosna Gitarowa

Reprezentacja naszej Szkoły uczestniczyła w festiwalu III Poznańska Wiosna Gitarowa dając publiczności zgromadzonej w Klubie Orbita na poznańskim Osiedlu Kosmonautów obraz tego, jaki system wartości wyznajemy. Przy całym szacunku i ogromnym uznaniu dla osiągnięć innych szkół muzycznych my podążamy swoją własną, jakże odmienną drogą. Wystąpili Dagmara, Gosia, Michał i Kuba, towarzyszył im ich nauczyciel, Paweł Czeryba. Jeszcze zanim weszli na scenę nasi uczniowie zwracali uwagę koleżanek i kolegów z innych szkół swoimi instrumentami.

Zainteresowanie budziły gitary akustyczne, nie używane przez żadnego z uczestników festiwalu z grupy gitarzystów do lat 15. Była to grupa rówieśników naszych reprezentantów, grupa najbardziej liczna wśród uczestników festiwalu. Nie wahamy się polecać naszym uczniom używania tych gitar ze stalowymi strunami i powiększonym pudłem, bardziej dźwięcznie i donośnie brzmiących od typowych gitar klasycznych i stwarzających odmienne od nich możliwości artykulacyjne. Nasi uczniowie chętnie je wybierają z racji popularności takich właśnie gitar w gronie cenionych przez nich artystów, muzyków grających głównie folk, pop, rock czy jazz.

Swobodny ubiór będący wyrazem odrębnej tożsamości i osobowości każdego z naszych muzyków i repertuar również wyróżniały naszą Szkołę. Nie żądaliśmy wdziania galowych strojów, dopuściliśmy samodzielny wybór granych przez naszych uczniów utworów. Skończyło się to na tym, że zagrali, stosownie do swoich preferencji, piosenki Sojki, The Eagles i Starego Dobrego Małżeństwa.

Prowadzącego konferansjerkę organizatora festiwalu Adama Sypniewskiego wprawiło w zdumienie nazwisko kompozytora czwartego z utworów granych przez „naszych”. Kompozytorem okazał się być Kuba (!), zagrał swoją własną kompozycję, rzecz niespotykana w grupie gitarzystów młodszych.

Ucieszyła nas reakcja publiczności która niezwykle ciepło przyjęła prezentację umiejętności uczniów naszej szkoły. Sądzę, że w dużej mierze przyczyniła się do tego emanująca od nich radość ze wspólnego muzykowania oraz przygotowanie się do występu zgodnie z następującym przesłaniem: satysfakcję sprawia młodemu muzykowi to, że otrzyma w szkole dobry stopień lub jest doceniony przez konkursowe jury, przede wszystkim jednak źródłem satysfakcji muzyka powinna być radość lub łzy publiczności.

Tagged:

Zostaw komentarz

Twój email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

*