Kordylewski w Berlinie

Robert Kordylewski (gitara fingerstyle) wraz z kolegami Januszem Siemienasem (gitara slide) i Leszkiem Paechem (harmonijka ustna) wybrał się do Berlina. Mieli zagrać bluesowy koncert różniący się od większości innych bluesowych koncertów tym, że leader ich zespołu gra na gitarze techniką fingerstyle. Zapowiadało się interesujące wydarzenie. Berlińczycy czekali na nie wspominając dokonania Kordylewskiego sprzed kilku lat, kiedy to wystąpił z cyklem koncertów i warsztatów promujących fingerstyle. Ta niezwykle atrakcyjna technika gry na gitarze znajduje zastosowanie w różnych stylach muzycznych. Można grać fingerstyle bluesa, jazz, folk i latino, po prostu - można zagrać tą technikę wszystko czego tylko dusza zapragnie. Istota tej techniki polega na tym, że gitarzysta posługując się jedną tylko gitarą i dwojgiem rąk wydobywa z instrumentu rytm, linię basu, harmonię i linię melodyczną. Staje się w ten sposób jednoosobową, samowystarczalną orkiestrą! Naszą szkołę cechuje to, że promujemy tę technikę zachęcając uczniów do jej studiowania. Niektórym idzie już całkiem nieźle, spójrzcie tylko na ich prezentacje dostępne na kanale YT Szkoły [link do kanału]. Ale wróćmy do zespołu Roberta Kordylewskiego. Wybrałem się z nimi do Berlina jako że od lat wiernie kibicuję dokonaniom Roberta Kordylewskiego, pierwszego w Polsce gitarzysty fingerstyle (praktykuje ten styl już od 1985 roku!). Oczekiwałem znakomitej muzyki, przede wszystkinm - utworów znanych mi ze znakomitej ostatniej płyty Kordylewskiego nagranej wraz z kolegami pod szyldem Fingerstyle Bob & The Blues Society.

To co zobaczyłem w Berlinie przerosło moje oczekiwania wskutek pewnego zbiegu wydarzeń. Tuż przed zespołem Roberta Fingerstyle Bob & The Blues Society przypadkowo sklecony zespół którego jednym z członków był Claudio Puntin grał standardy jazzowe. Ten szwajcarski klarnecista z włoskimi korzeniami jest znanym i uznanym muzykiem jazzowym mającym za sobą liczne koncerty także w naszym kraju. Nieoczekiwanie Puntin dołączył do zespołu Kordylewskiego, między muzykami nawiązał się fascynujący muzyczny dialog. Zobaczcie sami co wynikło z tego niezwykłego spotkania.

Klarnet jest znanym i uznanym instrumentem bluesowym - wszak nowoorleańskie zespoły jazzowe z początków XX wieku mające w swym składzie ten instrument grały właśnie bluesy i ragtime'y! Wprawdzie Claudio Puntin zaprezentował nowoczesne podejście do gry na tym instrumencie ale nawiązanie do nowoorleańskiej tradycji jest wyraźnie widoczne.

Tagged:

Zostaw komentarz

Twój email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

*



Fatal error: Call to undefined function is_product_category() in /wp-content/plugins/woocommerce-google-dynamic-retargeting-tag/wgdr.php on line 452