To jasne, że chcesz nauczyć się grać na gitarze jak najszybciej. Nauka gry na gitarze, by mogła być intensywna, efektywna oraz nie doprowadziła do kontuzji mogącej spowodować niepotrzebną przerwę w codziennych ćwiczeniach powinna być poprzedzona odpowiednią rozgrzewką. W końcu przecież gra na gitarze, tak jak gra na każdym instrumencie lub śpiewanie, jest formą aktywności ruchowej wymagającą fizycznej sprawności.

Co ćwiczyć? Oczywiście palce! To od nich tak naprawdę wszystko zależy, one są naszym - gitarzystów - "narzędziem pracy". Jak to robić?

Przede wszystkim rozciągać ich stawy przy każdej możliwej okazji - w ten sposób nie zrobimy sobie krzywdy, a możemy wiele zyskać. Ćwiczeń rozciągających jest cała masa skupmy się jednak dzisiaj na ćwiczeniach z instrumentem. Kluczem do sukcesu są ćwiczenia i wariacje gitarowe, które uelastycznią nasze palce i ułatwią nam dalszą pracę.

Jednym z nich są tzw. "schodki" - nazywam je tak, ponieważ przypominają schodzenie po schodach. Po prostu.

Wykonanie:

1) palcem wskazującym lewej ręki dociskamy strunę e na pierwszym progu, a prawą ręką uderzamy ją, by uzyskać dźwięk (powinien być czysty - wtedy wiemy, że nacisk jest odpowiedni);

2) następnie palcem środkowym dociskamy środkowym strunę e na drugim progu, a prawą ręką robimy to, co wyżej cały czas dbając o czytelność i wyrazistość wydobywanego dźwięku;

3) dalej postępujemy analogiczne z palcem serdecznym a następnie - z małym;

4) wykonujemy to ćwiczenie kolejno na wszystkich sześciu strunach.

To samo ćwiczenie można wykonywać wprowadzając pewne utrudnienie i rozłożyć je na pięć dni.

1 dzień: palec wskazujący na 5 progu, palec środkowy na 7.

2 dzień: palec wskazujący na 4 progu, palec środkowy na 6.

3 dzień: palec wskazujący na 3 progu, palec środkowy na 5.

4 dzień: palec wskazujący na 2 progu, palec środkowy na 4.

5 dzień: palec wskazujący na 1 progu, palec środkowy na 3.

To jedno z najprostszych ćwiczeń, niezbędne w początkowym etapie nauki gry na gitarze. Poszukajcie innych ćwiczeń w sieci, znalezienie ich nie powinno być problemem. A warto ćwiczenia urozmaicać chociażby dlatego, żeby się nimi nie znudzić.

Tagged:

Zostaw komentarz

Twój email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

*