Warsztaty Gitarowe Roberta Kordylewskiego na KontenerArt

Zaproszenie naszych uczniów na gitarowe warsztaty Roberta Kordylewskiego, naszego mistrza i natchnionego popularyzatora gitary fingerstyle, nie było łatwe. Porozjeżdżały się dzieciaki na czas wakacji w różne strony Polski i Świata i nic się na to nie poradzi. Przybyła liczebnie skromna reprezentacja klasy gitary (widzieliśmy też reprezentantkę klasy fortepianu), było za to całkiem sporo jak na świąteczny dzień uczestniczek i uczestników z Poznania i okolic, miłośników gitarowego grania i wiernych fanów KontenerArt.

Wszyscy swoją obecnością dali jasno i czytelnie wyraz poglądowi, że nauki gry na gitarze nigdy dość. Obserwując rozwój muzyczny Roberta Kordylewskiego nie sposób nie zauważyć, że on również podziela ten pogląd. Stały i dynamiczny postęp będący konsekwencją nieustannych studiów gitarowej sztuki jest tego najbardziej dobitnym dowodem.

Trudno jest wybrać materiał na godzinną lekcję tak, żeby nie przekazywać rzeczy zbyt oczywistych lub detalicznie przyczynkarskich. Kordylewski poradził sobie z wyborem materiału skupiając się na problemach zaobserwowanych przez niego w trakcie jego pracy pedagogicznej. Dynamika, bardzo zaniedbywany przez początkujących gitarzystów element muzyczny, harmonia, element mogący ubogacić ich dzieła i popularyzacja wciąż mało znanej techniki fingerstyle to tematy które wybrał jako mogące przynieść adeptom gitarowej sztuki najwięcej pożytku.

Nauka gry na gitarze w naszej szkole w dużej mierze jest inspirowana metodami i systemem muzycznych wartości wyznawanych przez Roberta Kordylewskiego. Na lekcjach gry na gitarze często przekazujemy uczniom jego muzyczne poglądy oraz czerpiemy z jego wiedzy i umiejętności. Nie tylko dla uczestników warsztatów miały one wartość edukacyjną i muzyczną, także dla nas były kolejną inspiracją do poszerzania treści edukacyjnych i rozwijania metod kształcenia.

Tagged: ,

Zostaw komentarz

Twój email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

*